Ceesepe: Acrílico

2002-00-00
La desnuda con lazo en brazos del marinero con pajarita, el joven de canotier abreva en los pechos de la bella cuyos muslos dicen Love. Las parejas hacen equilibrios eróticos a la orilla del mar. Las rubias fornican por grupos con adolescentes despeinados. Los caballeros siluetean a caballo el perfil de la dama acechada. El rey le muerde la nariz dulce a la turista. Esto puede ocurrir también entre parejas de pechos libertarios como insultos a la penumbra de la vida. Los cruceros de placer tienen un pueril capitán de barco y una dama con un seno fuera, que desordena todo el Mediterráneo. Los negros tocan su tam / tam amarillo para producir sonidos rojos. Hay un hombre solitario entre la calle de Arenal y otra calle de Arenal que no es la verdadera, pero que existe. Los gángsters matan a las bailarinas con un revólver en la boca. La sangre es más dulce que la miel, según sentencia Dalí. Las basuras ( radios antiguas y elefantes ) transcurren por la ya citada calle Arenal. Por una de las dos. Los anuncios de \”Vigor\” y las bombillas van entre el material desechable. En los hoteles paralelepípedos se baila de manera que las largas faldas dejen ver las pantorrillas greco / goyescas. Lourdes muere al amanecer con el pubis más rojo que nunca. En Barcelona alternan los marineros en tierra con los gitanos. El viento de Cadaqués desnuda cuerpos grises en la noche azul. La Habana es una inmensa jugolandia con desnudos. A las señoritas de medias blancas y puritanas se les suele olvidar la braga. Las mujers en combinación siempre hablan por teléfono. Hay flores blancas y perros hambrientos para el día en que se acabe el amor. Los gatos pasan por el aro que no aceptan los leones ( cuando es al contrario ). Los boxeadores sonados suenan a Bacon, pero se extinguen igualmente. Cibeles y Neptuno se encuentran al fin, y hacen el amor, con la Puerta de Alcalá, mírala, mírala, al fondo, más la siniestra torre de Valencia.
Es, en fin, la posmodernidad.
ingles
Ceesepe: Acrylic
2002
Francisco Umbral, Postmodernity guide
Chronicles, prominent figures and itineraries of Madrid
The naked woman with a lace in the arms of the sailor with bowtie, the young man of canotier waters in the breast of the beautiful lady whose thighs says Love. Couples make erotic equilibriums to the shore of the sea. The blond women fornicate in groups with dishevelled teenagers. The gentleman figures riding horses the profile of the stalked lady. The king bites the sweet nose to the tourist. This can also happen between couples of libertarian breasts as insults to the semidarkness of life. The cruises of pleasure have a puerile captain of a ship and a lady with a breast outside her clothes that disorders the whole Mediterranean.
Black people play their yellow tom/tom to produce red sounds. There is a lonely man in between Arenal Street and a fake Arenal street that is not the real one but that exists. The gangsters kill the dancers with a gun in the mouth. The blood is sweeter than honey according to Dali’s judgment. The garbage (antique radios and elephants) walks on the mentioned Arenal Street. The advertisements of “vigour” and the bulbs go in between the disposable materials. In the parallelepiped hotels people dance in a way that the long skirts show the calves like in Goya’s work. Lourdes dies at dawn with the pubis redder than ever. In Barcelona, the sailors alternate with the gipsies when they are in land. The wind of Cadaques undresses grey bodies in a blue night. Havana is an immense field with naked bodies. The puritan girls with white stockings usually forget their panties. The women in underwear always speak over the phone. There are white flowers and hungry dogs for the day that love ends. The cats happened to pass through the hoop in which lions cannot fit (but the true is the reverse). The famous boxers sound like Bacon, but they are extinguished anyway. Cibeles and Neptune finally find themselves and make love in front of the Door of Alcala like the song: “Mirala, mirala, la puerta de Alcala”. At the same time the tower of Valencia shows at the back contrasting to the Door of Alcala. It is after all, Postmodernism.